Onsthuus.nl

Inloggen of inschrijven

Veel gestelde vragen over Onze Sociale Kaart


1. Wat kunnen wij als organisatie met Onsthuus.nl?

2. Wat kan onze vereniging met Onsthuus.nl?

3. Wat voegt Onsthuus.nl toe aan de al aanwezige netwerken?

4. Hoe zorg ik ervoor dat mijn organisatie zo makkelijk mogelijk vindbaar is? Dus zonder zoekopdrachten en teveel klikken?

5. Hoe vindt onze doelgroep ons op OnsThuus.nl zonder dat ze onze naam kennen?

6. Wat kan Onsthuus.nl voor een kleine buurtvereniging betekenen?

7. Hoe kunnen we elkaar makkelijk vinden via deze sociale kaart?

8. Hoe kan Onsthuus.nl ons helpen om direct contact te krijgen met collega-professionals (niet: via de receptie!) om snel clienten te helpen?

9. Hoe houden we de Sociale Kaart actueel?

10. Hoe kan ik mijn eenmansbedrijf onder de aandacht brengen?

11. Waarom geen sociale kaart voor heel land van Cuijk?

12. Waar kun je een account aanmaken om zelf de info te beheren?

13. Hoe kan ik een premium account aanvragen?

14. Kan iedereen berichten en nieuws plaatsen? Wordt dit gefilterd voor plaatsing?

15. Verdwijnen activiteiten vanzelf als de datum verstreken is?

16. Worden activiteiten per woonplaats geplaatst? Bijvoorbeeld activiteiten voor Beugen? Waar breng je dit onder?

17. Mooi dat ik de informatie van mijn organisatie kan aanpassen zonder account. Maar kan iedereen dan mijn gegevens veranderen?

18. Kunnen we activiteiten met een link doorgeven of moet er speciaal een tekst voor geschreven worden?

19. Is er een doorlink mogelijkheid naar mijn eigen website?

20. Moet je ingelogd zijn om dit te kunnen bekijken?

21. Worden de professionals ook zichtbaar op Van A tot Z?

22. Hoe vaak wordt de site bezocht per dag?

23. Wat verandert er door de nieuwe privacywet en regelgeving?

24. Onze vereniging is niet alleen actief in Boxmeer maar in het hele Land van Cuijk. Mogen wij op OnsThuus.nl?

25. Kan Onsthuus.nl ook een sociale kaart zijn van de jeugd?

26. Hoe kom ik op de sociale kaart?

27. Is er ook een versie voor een tablet?

28. Er staat veel informatie op de homepagina. Hoe bewaren mensen het overzicht?

29. Hoe bereik je de inwoners die geen computer of internet hebben? Is een papieren Sociale Kaart mogelijk??

1. Wat kunnen wij als organisatie met Onsthuus.nl?

Als organisatie kun je OnsThuus.nl gebruiken om te laten zien wat je kunt betekenen voor je doelgroep en wat je allemaal doet. Dit doe je door een persoonlijk account te maken, je organisatie toe te voegen en je activiteiten in de agenda te zetten. Door OnsThuus.nl te benutten om te vertellen wie je bent en wat je doet kun je dus veel mensen bereiken.

Ook voor je doelgroep is Onsthuus.nl een prima plek om zichzelf te laten zien en een persoonlijk profiel te maken. In dit profiel kun je bijv. vertellen wat je hobbies zijn, wat voor werk je doet, wat je doet in de buurt. Als jouw doelgroep dit met elkaar deelt dan ontstaat er veel makkelijker contact tussen mensen, is het ijs sneller gebroken en kunnen mensen elkaar helpen met waar ze goed in zijn. Zo helpen we elkaar en maken we meer verbindingen. Dus laat jezelf zien als organisatie maar vraag ook je doelgroep om een profiel te maken op Onsthuus.nl!

Ook kun je onsthuus.nl zelf actief gebruiken om op zoek te gaan naar hulp en samenwerking met anderen. Laat je eens verrassen door wat er allemaal opstaat! Schrijf je in als inwoner of als professional en ontvang elke week de buurtmail met al het nieuws en activiteiten uit Boxmeer.

2. Wat kan onze vereniging met Onsthuus.nl?

Als vereniging kun je OnsThuus.nl gebruiken om te laten zien wat je kunt betekenen voor mensen en wat je allemaal doet. Dit doe je door een persoonlijk account te maken, je organisatie toe te voegen en je activiteiten in de agenda te zetten. Zo bereik je makkelijker je doelgroep. 

Ook voor de leden van de vereniging is Onsthuus.nl een prima plek om zichzelf te laten zien en een persoonlijk profiel te maken. In dit profiel kun je bijv. vertellen wat je hobbies zijn, wat voor werk je doet, wat je doet in de buurt. Als alle leden van de vereniging dit met elkaar delen dan ontstaat er veel makkelijker contact tussen mensen, is het ijs sneller gebroken en kunnen mensen elkaar helpen met waar ze goed in zijn. Zo helpen we elkaar en maken we meer verbindingen. Dus laat jezelf zien als vereniging maar vraag ook je leden om een profiel te maken op Onsthuus.nl!

3. Wat voegt Onsthuus.nl toe aan de al aanwezige netwerken?

Er zijn al veel netwerken maar we merken keer op keer opnieuw dat mensen elkaar niet kennen en maar moeilijk kunnen vinden. Ook misten we in Boxmeer één leuke plek waar je alles in onze gemeente kunt binden. Dat willen wij als Onsthuus.nl zijn: dé plek waar iedereen in Boxmeer elkaar vindt.  Wij onderscheiden ons van andere websites door een actieve groep inwoners (buurtverbinders) die erachter staat: mensen die betrokken zijn met de buurt en organisaties vrijwillig en persoonlijk helpen bij het gebruik van de website.

4. Hoe zorg ik ervoor dat mijn organisatie zo makkelijk mogelijk vindbaar is? Dus zonder zoekopdrachten en teveel klikken?

Dit zijn onze tips:

1) Plaats regelmatig interessante berichten of activiteiten. De meest interessante berichten lichten we uit op de voorpagina en komen in de buurtmail. De meest actieve organisaties komen automatisch bovenaan de lijst op de Sociale Kaart.

2) Vraag ons een premium weergave. Hierin kun je een uitgebreid profiel van je organisatie plaatsen en dit maakt je sneller vindbaar op onze site maar ook via zoekmachines. 3) Voeg je medewerkers toe aan je organisatiepagina, ze worden dan zichtbaar op Onsthuus.nl. Onze ervaring leert dat mensen vaker klikken op foto’s van professionals dan op logo’s.

5. Hoe vindt onze doelgroep ons op OnsThuus.nl zonder dat ze onze naam kennen?

Dit zijn onze tips:  Maak een persoonlijk account en zorg voor een compleet organisatieprofiel met de juiste trefwoorden. Gebruik in je omschrijving de woorden waar je doelgroep op zoekt als ze jouw diensten nodig hebben. Plaats regelmatig interessante berichten of activiteiten. De meest interessante berichten lichten we uit op de voorpagina en komen in de buurtmail. De meest actieve organisaties komen automatisch bovenaan de lijst op de Sociale Kaart. Vraag ons een premium weergave. Hierin kun je een uitgebreid profiel van je organisatie plaatsen en dit maakt je sneller vindbaar op onze site maar ook via zoekmachines. Voeg je medewerkers toe aan je organisatiepagina, ze worden dan zichtbaar op Onsthuus.nl. Onze ervaring leert dat mensen vaker klikken op foto’s van professionals dan op logo’s.

6. Wat kan Onsthuus.nl voor een kleine buurtvereniging betekenen?

Als buurtvereniging kun je OnsThuus.nl gebruiken om te laten zien wat je kunt betekenen voor mensen en wat je allemaal doet. Dit doe je door een persoonlijk account te maken, je organisatie toe te voegen en je activiteiten in de agenda te zetten.

Zo bereik je makkelijker je doelgroep. Ook voor de leden van de buurtvereniging is Onsthuus.nl een prima plek om zichzelf te laten zien en een persoonlijk profiel te maken. In dit profiel kun je bijv. vertellen wat je hobby's zijn, wat voor werk je doet, wat je doet in de buurt. Als alle leden van de buurtvereniging dit met elkaar delen dan ontstaat er veel makkelijker contact tussen mensen, is het ijs sneller gebroken en kunnen mensen elkaar helpen met waar ze goed in zijn. Zo helpen we elkaar en maken we meer verbindingen. Dus laat jezelf zien als buurtvereniging maar vraag ook je leden om een profiel te maken op Onsthuus.nl!

7. Hoe kunnen we elkaar makkelijk vinden via deze sociale kaart?

Op Onsthuus.nl kun je heel gericht zoeken naar informatie. Tik in de zoekbalk bovenaan de site je zoekwoord in en we tonen je alles waar dit in voorkomt.  Op van A tot Z gebruiken we filters waarmee je makkelijk kunt zien wat er in een dorp te doen is of welke voorzieningen er voor een bepaald thema aanwezig is in Boxmeer. 

Wil je gevonden worden? Maak dan een persoonlijk account en zet je organisatie erop. Plaats berichten over wat je doet en zet je activiteiten in de agenda, deze komen automatisch in de buurtmail die naar alle gebruikers gaat. Hoe uitgebreider je je profiel aanvult en over jezelf vertelt, hoe vaker mensen jou zullen vinden.

8. Hoe kan Onsthuus.nl ons helpen om direct contact te krijgen met collega-professionals (niet: via de receptie!) om snel cliënten te helpen?

Dit is eigenlijk een behoefte: hoe kunnen we als professionals elkaar makkelijk en snel in een besloten omgeving kunnen vinden? Om daar met elkaar te overleggen of dingen snel te regelen waarvan onze cliënten (de inwoners van Boxmeer) gaan profiteren.We hebben hier wel ideeën over en zullen dat met de gemeente bespreken, wordt vervolgd dus!

9. Hoe houden we de Sociale Kaart actueel?

Twee keer per jaar sturen wij een mail om  je gegevens te controleren. Ook kun je tussentijds via de link ‘Wijzig vermelding’ op je eigen pagina je gegevens bijwerken. Neem je het beheer van je groep zelf over dan kun je ten alle tijden zelf alles aanpassen. Bij een link naar je eigen website hoef je alleen je eigen website bij te houden.

10. Hoe kan ik mijn eenmansbedrijf onder de aandacht brengen?

Maak een persoonlijk account aan en voeg meteen je bedrijf toe. Hoe meer je over jezelf en je bedrijf vertelt en hoe vaker je interessante nieuwtjes deelt over wat je doet, hoe vaker mensen lezen over jou en je eenmanszaak.  Hulp nodig? Neem contact met ons op via .

11. Waarom geen sociale kaart voor heel land van Cuijk?

OnsThuus.nl wordt beheerd door vrijwilligers en gefaciliteerd door de gemeente Boxmeer.. OnsThuus.nl is als pilot gestart in Boxmeer en de andere gemeenten in het Land van Cuijk volgen het verloop en de ontwikkeling hiervan. In het regionaal Portefeuillehoudersoverleg Sociaal Domein is een aantal keren over Ons Thuus gesproken en hebben de buurtverbinders uit Boxmeer een nadere toelichting gegeven. Het aansluiten bij Mijn Buurtje.nl, het werven van buurtverbinders en het ontwikkelen van een lokaal digitaal dorpsplein moet door de afzonderlijke gemeenten worden besloten. De overige gemeenten in het Land van Cuijk hebben een dergelijk besluit (nog) niet genomen. 

12. Waar kun je een account aanmaken om zelf de info te beheren?

Een persoonlijk account maak je aan op www.onsthuus.nl via de knop ‘inschrijven’.  Vervolgens stuur je een mail naar   om het beheer van je organisatiegegevens te vragen.

13. Hoe kan ik een premium account aanvragen?

Nadat je een persoonlijk account hebt aangemaakt vraag je via   het beheer van de groep aan en een upgrade naar premium.

14. Kan iedereen berichten en nieuws plaatsen? Wordt dit gefilterd voor plaatsing? 

OnsThuus.nl is een website voor en door inwoners van de gemeente Boxmeer. De website is open en laagdrempelig.  Iedereen met een persoonlijk account  kan berichten plaatsen zoals nieuws, vraag en aanbod of een activiteit. We controleren berichten niet vooraf, wij gaan uit van vertrouwen. Mocht er toch misbruik zijn (en dat komt nauwelijks voor) dan hebben we een protocol. Een deel van de spelregels vind je HIER

15. Verdwijnen activiteiten vanzelf als de datum verstreken is?

Op de voorpagina en in de activiteitenagenda zie je alleen de activiteiten in de de toekomst. Daarna worden ze gearchiveerd.

16. Worden activiteiten per woonplaats geplaatst? Bijvoorbeeld activiteiten voor Beugen? Waar breng je dit onder?

Je kunt activiteiten bij je eigen groep plaatsen. Binnenkort  komt de mogelijkheid beschikbaar om als je een activiteit plaatst, aan te geven in welk dorp deze plaatst vindt of voor welke leeftijdscategorie.

17. Mooi dat ik de informatie van mijn organisatie kan aanpassen zonder account. Maar kan iedereen dan mijn gegevens veranderen?

We hebben de veiligheid van je gegevens geborgd. Om zonder account gegevens te veranderen sturen we een mail met een unieke tijdelijke link naar jouw emailadres. Alleen jij kent deze en kunt deze tijdelijk gebruiken. 

18. Kunnen we activiteiten met een link doorgeven of moet er speciaal een tekst voor geschreven worden?

Wil je dat jouw activiteiten in de agenda van Onsthuus.nl komen en dus ook automatisch in de wekelijkse buurtmail?  Plaats ze dan  rechtstreeks in de agenda op OnsThuus.nl. Herhalende activiteiten (bijv. elke week op een vast tijdstip) hoef je er maar één keer in te zetten dus dat kost maar weinig tijd.

19. Is er een doorlink mogelijkheid naar mijn eigen website?

Ja. Waar bij ons bekend hebben we je website adres geregistreerd, zo niet dan kun je deze link zelf eenvoudig toevoegen.

20. Moet je ingelogd zijn om dit te kunnen bekijken?

Nee. Alle openbare pagina’s zijn door iedereen te lezen en bekijken. Wil je reageren of berichten plaatsen? Dan heb je een account nodig en moet je inloggen.

21. Worden de professionals ook zichtbaar op Van A tot Z?

Ja, dat kan. Hiertoe moeten zij eerst een persoonlijk account maken. Daarna kun je ze toevoegen aan je (premium) pagina. Ook is het mogelijk om je diensten en producten op te voeren. Zo wordt je nog beter zichtbaar en vindbaar.

22. Hoe vaak wordt de site bezocht per dag?

Ondanks dat we nog weinig PR hebben gedaan (we zijn vooral opgestart) had Onsthuus.nl bijna 7.000 gebruikers die gemiddeld 4 minuten per sessie op de site doorbrachten. In 2018 stoppen we veel energie in bekendheid, oa via de gemeentepagina in het Boxmeers nieuwsblad, de digitale displays langs de weg. Ook zijn we aanwezig op allerlei bijeenkomsten in Boxmeer.

23. Wat verandert er door de nieuwe privacywet en regelgeving?

Vanaf 25 mei 2018 is de AVG ( algemene Verordening Gegevensbescherming van toepassing. Eén privacywet voor de bescherming van persoonsgegevens voor iedereen in Europa. De wet bescherming persoonsgegevens (WBP) geldt dan niet meer.

Wij volgen de volgende regels:Nog enkele puntjes op de i en we zijn er klaar voor.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving/voorbereiding-op-de-avg

Meer vragen? Mail ze naar  

24. Onze vereniging is niet alleen actief in Boxmeer maar in het hele Land van Cuijk. Mogen wij op OnsThuus.nl?

Maar natuurlijk! Jullie zijn van harte welkom op OnsThuus.nl! 

25. Kan Onsthuus.nl ook een sociale kaart zijn van de jeugd?

Ja, ook deze organisaties zijn welkom! In 2018 is het mogelijk om bij activiteiten in de agenda aan te geven voor welke leeftijdsgroep deze zijn. Zo kun je makkelijk zien wat er bijv. allemaal voor jongeren te doen is.

26. Hoe kom ik op de sociale kaart?

Op dit moment staan organisaties op van A tot Z die actief zijn op het gebied van zorg en welzijn. Alle andere organisaties en bedrijven kun je vinden in de bedrijvengids. Deze unieke eerste vermelding gecombineerd met de presentatie middag in de raadzaal was en is nog steeds onderdeel van een leerproces. We hebben nog erg veel plannen voor de toekomst. Voor vragen neem je contact op met de buurtverbinders.

27. Is er ook een versie voor een tablet?

Sinds enige tijd is er een responsive site voor tablet en telefoon beschikbaar. Deze haal je niet uit een appstore maar kun je als tegel of icoon toevoegen aan je startscherm van je telefoon of tablet.

Na een eerste bezoek aan de site krijg je een pop-up scherm met de vraag of je de site wilt toevoegen. Vervolgens open je de de site via een tegel met ons logo.

28. Er staat veel informatie op de homepagina. Hoe bewaren mensen het overzicht?

Sommige mensen vinden dit prettig, voor andere mensen is het teveel. De leverancier van onze website (mijnbuurtje.nl) werkt voortdurend aan de verbetering van de website zodat zoveel mogelijk mensen deze makkelijk kunnen gebruiken.

29. Hoe bereik je de inwoners die geen computer of internet hebben? Is een papieren Sociale Kaart mogelijk?

Hiervoor hebben we de volgende oplossingen: 

1) je kunt als professional zelf de Sociale Kaart gebruiken om zo iemand te helpen.

2) Maak gebruik van de buurtverbinders: deze vind je regelmatig in bijv. buurtaccommodaties of openbare gebouwen. 

3) We overwegen de mogelijkheid om een printbare versie van A tot Z te maken. Wat we willen is dat je bijv. een boekje kunt printen per thema of per dorp.